Vallmo

vallmo3

Jag har fått ett fotouppdrag; vallmo. En vän, keramiker Jini Hedblom ska använda dem. Det ska bli spännande att se vad det blir till slut. Inspirerande iaf. Tyvärr hade jag bara några få Sibirisk vallmo kvar, nästan utblommade, och Jini kan inte vänta in Kornvallmon tills den blommar. Men idag hittade jag Jättevallmo som blommade av bara den i en trädgård i Ljusdal; knackade på och frågade om jag fick plocka med mig några stycken -”Ta hur många du vill!” sa den snälle farbrorn. Och så fick jag några plantor också! De höll på att erövra hela hans trädgård, han hade inte ens planterat dem, de har självsått sig på nåt sätt. Själv har jag försökt fröså/förodla jättevallmo i tre år utan att det gått.

vallmo2

Helt oredigerade, det blev så jobbigt att titta på dem med helt vit bakgrund.vallmoJättevallmo. Papaver….nånting.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Barn, Blommor, Body & Nature, Djur, Folk, Skog, Stenar, Träd, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

