Utställningen på Hantverket i Ljusdal

utställnHär hänger den, min utställning på Hantverket. Det är den första delen av projektet Sanna Barn som jag arbetat med under året. Bilderna är analoga sv/v mörkrumsframkallade. Allt gick bra, stor respons och jag växte….mycket. Jätteroligt att Foto är med i Konst-sammanhang. vernkort- Var så god å sittDen snygga affischen!vernissage090711Invigningen av utställningen. Från vänster, Maria West, som håller tal, i egenskap av ordf i Kulturfabriken, sen Jini Hedblom, som startat skapat och driver denna sommaroas. Hon är en skicklig keramiker och inspiratör till…mycket.

Till höger om henne kan man se Terje Hellesø, celebert besök! Sen Erika Larsdotter-Thimrén.  I dörröppningen står Leif Andersson och Lars Wreiding, med Gunilla Löfgren framför sig. Alla tre med på utställningen. Tyvärr, har jag inga bilder av de andra märkliga och spännande installationerna och konstverken från utställningen. Dagen var solig, veckan gick strålande.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Utställningen på Hantverket i Ljusdal

  1. Mathias skriver:

    Vilken underbar miljö att ha dina bilder i. Får känslan av att de hittat hem en aning. De var riktigt bra från början och miljön gör de absolut inte sämre. Kul!

  2. maria åkerblom skriver:

    Tack Mathias för de otroligt värmande stärkande orden. De väger väldigt tungt, för jag respekterar dig och ditt bildskapande mycket. Känner än mer att det är så rätt att göra det här. Växte idag, och blev stadigare på stegen…framåt : )

  3. Terje Hellesø skriver:

    …så celeber är jag väl inte… :))
    Jag tyckte din utställning var mycket fin och den kom verkligen till sin rätt just där. Sedan tyckte jag det var härligt att få se den uppskattningen du fick! Vet hur viktigt det är att få positiv feedback, så jag bara njöt av den uppmuntring du fick. :)

  4. maria åkerblom skriver:

    …åjo, nog är du en berömdhet, och det med rätta! Ville bara få tillfälle att nämna något om den gedigne skicklige fotografen, den bäste naturfotokonstnären ; ) Och än en gång tack att du kom, att du och Malin kom. En bekräftelse och stöd bortom alla ord. Tack för de fina ord du skrivit här i bloggen…och jag är så glad över att du också kände glädje över utställningen, vilken du hade stor del i.
    (Sen det där med att länka när jag skrivit i en kommentar på din blogg…vet helt enkelt inte hur man gör : )

Kommentera

