Fjädrar

fjädrar2_090802Häromkvällen, en slagen ringduva, fjädrarna lyste i mossan. Fjädrarna på marken, ringduva flyger vidare, i en annan dimension.

Jag håller på att rensa, rejält. Det ser ut som fjäderkaoset utanför mitt hus, huller om buller. Har lyckats sälja några stora skrymmande saker -en stor sängstomme och en vävstol i 750 delar. Dagen efter rasade en hylla i ett uthus; allt måste tömmas, det var mest Mammas samlade porslin (det höll), som jag inte hade kunnat ta ställning till eller kunnat göra mig av med….Men NU KAN JAG!  ALLT som jag inte tycker om eller behöver…..är hur lätt som helst att släppa.    Det känns som att lätta från marken, som att fjädrar lyfter mig, att  flyga vidare in i en ny framtid.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

