Rönnskog

rönn090813Jag håller på att göra en rönnskog! Det är alldeles oerhört stimulerande att gå med röjsågen och skapa en rönnpark. Det är ett skifte nedanför min tomt som jag har tillåtelse att sköta om, och sen storskogen försvann (phu) gäller det nu att hålla efter så man inte blir instängd igen. Rönnar blir inte så höga (så de skymmer utsikten) och en rönnskog är fantastiskt vacker – silar ljus så fint, och stammarna är vackra, om  de får stå en o en. Bilden tagen igår när jag satt ner för att pusta ut, och så såg jag den här klasen med bladen – redan rödfärgade? – och måste gå hem efter kameran.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

