Utställning: Lysnatta på Stenegård

Lumen prints i humlelunden

Lumen prints i humlelunden

I lördags var jag med och ställde ut i Övre Trädgården på Stenegård under ”Lysnatta”. Hela trädgården är upplyst med lampor och marschaller, mycket suggestivt och effektfullt. Växter och träd är som gjorda för att kunna njutas av när det är mörkt också.  Har under sommaren arbetat en hel del med Lumen Printing. Ska göra vernissage här på bloggen också på några bilder och berätta lite mer.

Vind vid Eolstemplet

Vind vid Eolstemplet

När jag skulle ställa iordning mina bilder gick jag förbi Eolstemplet, och precis då tog det i och blåste alldeles väldans; Eol är namnet på vindguden. Jag tackar för den lilla hälsningen.

Dansande

Dansande

Inne på Träteatern var det folkmusikfestival med konserter och dans. Folkmusiken lever, och dansen med, polskorna svävar vidare genom nya generationer, och himmel vad bra och vackert de spelade. Blev riktigt rörd och glad.

Vargkvinnans vintervila

Vargkvinnans vintervila

I Lövhyddan stod Gunilla Lövgrens ”Vargkvinnans vintervila” – magnifikt, och passande en sån här natt när man firar in hösten.  Själv tycker jag det är befriande skönt när den här tiden kommer med klarhet och friskhet, de svala nätterna och varma dagarna.

Lysnatta

Lysnatta

Kvällens sista ljus vandrar iväg…..

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Blommor, Dans och Rörelse, Folk, Lumen print, Växter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

