”Ledsna bilder”

Något av det mest intressanta med bloggknåpandet – förutom alla fantastiska kommentarer – är att se vilka sökord som används för att hamna här. För några dagar sen var det ”ledsna bilder”. Har verkligen funderat; vet att jag inte har skrivit om det, har inte kallat någon bild för det, googlade själv på det men hamnade inte hos mig själv – så hur går sånt till?  Leker med tanken att det är servern själv som tolkat någon av mina bilder så, och gjort så personen hamnade hos mig.

Så, hur ser en ledsen bild ut? Letade i arkivet men tyckte inte att jag hade någon. Så igår eftermiddag tänkte jag prova att göra ledsna bilder. Här kommer några.

himmel

himmel

Lite mörka moln och svarta träd, det kanske är lite ledset…fast egentligen tycker jag bara att det är vackert.

himmelshund

himmelshund

Jamen där då. Huu vilka sorgliga moln. Men molnet ser ju ut som en hund.

hundrus

hundrus

vindhund

vindhund

Och samtidigt rusar hundarna omkring mig, i yster glädje. Det är mycket lättare att inte leta nåt ledset.

leka kull

leka kull

Och att ha nån att leka med är ju bara så härligt.

kom så leker vi

kom så leker vi

Gjorde några försök med några tistlar också, tänkte de skulle vara Ior-ledsna, men de blev också mest fina. Börjar gå hemåt, och då, när jag tänker ”ledset, ledset” så uppenbarar sig den här framför mig på stigen:

letar man efter någon ledsen så hittar man

letar man efter någon ledsen så hittar man

Så, alltså hittar man det man söker efter. Till slut.

Lycka till med vad ni letar efter.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Dans och Rörelse, Djur, Skog, Stenar, sv/v, Träd, Väsen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

