Minne

 memoir de l'Ardêche

Mémoir de l'Ardêche

När jag såg den här bilden, efteråt i datorn, var det som att hamna i Sydfrankrike, igen, för mig. Det var inget jag tänkte eller såg när jag tog den – vet inte alls varför jag gjorde det, kanske nåt med molnet? Det är väldigt extra roligt när man ser helt nya saker i en bild som man inte alls såg från början. Bilden från början av september; en promenad över åkrarna där jag bor.

Var mycket i Frankrike på 1970-talet. Har ett stort analogt material från då som ligger och väntar på återupptäckt. Ska snart sätta igång med att rigga upp mörkrummet, snart börjar det kännas rätt att krypa in där, när höstmörkret och vintertiden lägger sig runtom.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Lite annat, Träd. Bokmärk permalänken.

Kommentera

