Vernissage!

mina bilder på utställning

mina bilder på utställning

Idag är det vernissage på Ljusdals Fotoklubbs utställning på Ljusdalsbygdens Muséum. Fotoutställning okt 2009 klar. Fick två veckor på mig att få fram något, och trots alla färgbilder under under året, visade det sig att det iaf var en lite sv/v serie som blev gjord under ett kort besök i somras av Anna Krantz (en alldeles speciell liten flicka, och hennes bror Benjamin och pappa Martin), som höll måttet i det här sammanhanget.  Det var först nu jag såg att det var en liten serie, en saga. Det var först nu jag såg att det hade hänt mer i fotoögonblicket än vad jag mindes. Det är en av alla de underbara upplevelser man får vara med om i denna fotografins värld: ) .

Och färgbilder av alla de slag är de så duktiga på i klubben, så det räcker gott. Tyckte alldeles särskilt mycket om bilderna från Fotoklubbens fjällresa nu i höst, då alla deltagarna har med tre bilder – jättesnyggt – och jätteläckert monterat tillsammans! Exempel på när delarna gör en helhet som är större än summan…eller hur det nu var?  Samspel och samverkan som känns gott och inspirerar.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Barn, sv/v. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vernissage!

  1. lotta wallenborg skriver:

    Kära Maria,

    det är sååå fantastiskt att se dina bilder – som har LIV!

    Jag älskar alla naturbilder i rörelse speciellt mycket, speciellt de i färg. De lever och förmedlar så mycket känsla och drömskhet, magi.

    Du, jag håller på att göra min hemsida för min skola nu som heter ”The Willow Tree”. Jag skulle bli så ärad och glad om jag kunde få använda några/flera av dina bilder, kanske bara dina bilder rent utav….. det skulle nog ge det finaste resultatet… Det är precis den känsla som dina bilder förmedlar som jag vill ge på mina kurser, att öppna dörrar och gå in i en annan värld, att för några välsignade ögonblick få låna naturens egna ögon. Självklart ska jag kompensera dig för detta – förutsatt att det går.

    Ps; jag är husägare nu – och är jätteinspirerad! Tack för hjälpen – igen. Jag får se om vi kommer upp i augusti, kanske blir det inte så…. Det är så mycket som händer här nere och nu börjar jag fundera på att komma upp senare eventuellt. Hör av dig när du är tillbaka från din resa. Den vill jag höra allt om!

    Stor kram,

    Lotta

Kommentera

