Trädet

DSC_5313 (kopia)

I går i skymningstid på väg ner mot älven stod det här trädet och lyste.
Experimenterar vilt just nu med rörelse. Eftersom stativet är helt hopplöst och jag verkligen inte tycker om att dra runt och mickla med det (ok, kanske det skulle gå bättre med ett bra stativ, får se om jultomten läser mitt brev i år? )
Upptäcker också att det blir intressantare bilder med rörelsemomentet, en poesifaktor uppenbarar sig – ibland, oväntat och överraskande – det är oerhört kul och inspirerande. Tack till Malin Hellesø som verkligen öppnade upp den här möjligheten för mig.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Träd. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Trädet

  1. Malin H skriver:

    Men oj… bläddrar igenom din blogg för att uppdatera mig och så hittar jag dessa rader. Blir så rörd! Bilden… är så bra också!

    Tack Maria för dina fina ord!!

    Kram!

    • maria åkerblom skriver:

      Äras den som äras bör Malin! Du är en mycket skicklig, gränsöverskridande, personlig och själfull fotograf. Dessutom, som naturfotograf är du en pionjär – som verkligen inspirerar och vidgar begreppen…du banar väg för något som jag vill ”vara med om”. Tack för din fina ord om bilden. Vi ses!

  2. Ping: Tack Maria! « MALIN HELLESØ

Kommentera

