Lite från Fotomässan…

Träd från Humlegården, förrgår.

Fotomässan. Var där måånga timmar. Ramlade lämpligt in på föredrag om Lightroom precis när jag kom. Det lutar nog åt det för mitt arkivsystem. Kollade fotopapper, klämde på Nikonkameror, fa Nikon D300S, suktade kring stativ (fick bäst mottagande hos en som sålde Giotto) och tittade på utställningar – de var fler än jag väntat mig. De som berörde mig var: Tim Flach med sina fantastiska hästbilder. Ångrar  så att jag inte köpte boken ”Equus” för 350: – men den vägde nog minst 5 kg? Största överraskningen var Mark & Marianne Earthys brölloppsbilder, underfundigt, äkta och r o l i g t. Alltså, man blev glad och förtvivlad av dem. (Tyvärr verkar de bra bilderna inte finnas på nätet) Peter Erikssons ”Penumbra” bilder påminde mig om farfars gamla 9 x 12 kamera som står och väntar, inspirerande. Thron Ullbergs porträtt tyckte jag också om.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Träd. Bokmärk permalänken.

Kommentera

