Till minne….

Idag den 24:e November är det 24 år sen min Mamma dog.  Jag vet att hon är nära mig. Ser ni leendet uppe i molnet?

Bilden togs för ett par veckor sen ute på Holmarna här i Järvsö. Kände mig starkt manad att åka ner på Holmarna fastän det var dimmigt. Men det är ju också vackert. Följde impulsen, kom ner och tog några bilder i dimman. Plötsligt öppnade sig himlen, ljuset silades ner, och det här är vad jag såg. Fast ansiktet såg jag inte förrän häromdagen.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Familj, Träd, Vatten. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Till minne….

  1. Bo Strömberg skriver:

    Mycket vackert – och när min far dog såg jag honom genom den iskalla vinterdagen…
    Bosse

    • maria åkerblom skriver:

      Tack Bosse för din kommentar, en fin kommentar. Det värmer att höra att naturen förmedlade din fars närvaro också. Det är mycket…..man kan se och få vara med om, om man öppnar för möjligheten.

  2. Terje Hellesø skriver:

    Underbart Maria, på alla sätt och vis!
    Dessutom en bra bild! :)

  3. Susanne skriver:

    Jättehärlig bild! Här är himlen alldeles tjockt ljusgrå idag så jag vet inte om mina föräldrar ler däruppe tillsammans med din mamma, men det gör de nog.

  4. Ping: Himlen ler, igen « maria åkerblom

  5. Ping: Mellan Himmel och Jord… « maria åkerblom

Kommentera

