…och kvällsljus

En eftermiddag i november, den nionde. Älven, Ljusnan med Kyrkön i mitten. Något hundratal meter till vänster, på samma strand jag står när jag fotar det här, ligger byn Sanna där jag bor.

Bor på en mycket mycket vacker plats på Jorden.

Jorden är en mycket mycket vacker plats i Universum.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Jorden, Sol, Vatten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till …och kvällsljus

  1. Malin H skriver:

    En underbar bild att njuta av just nu!!

    //M

  2. monartic skriver:

    hittade hit via malins blogg å vill nu bara säga…åååååååååååååå så många fna bilder..denna föll jag för speciellt..å den innan….holmarna där i dom vackra färgerna

    /Mona

    • maria åkerblom skriver:

      Tack Mona för att du tycker om bilderna! Den här dagen är rena julafton för mig med all plötslig respons genom Malin och hennes blogg. Oj oj. Holmarna, som vi bybor säger heter eg Järvsöholmarnas naturvårdsområde och är en alldeles fantastisk (och ganska okänd) plats. Det är som att komma till en annan värld, ett annat land – Afrikas stäpper, låånga sandstränder, kanaler, sagoskogar.
      Har hört mycket talas om Tornedalen. Något att upptäcka också!

Kommentera

