Bara vara stilla nu…..

Det har snöat hela dan, är faktiskt insnöad. Fast snön är lätt och luftig, skulle nog kunna ta mig fram…men vill inte. Vill bara vara inne och kura, och elda. Har sett hela Fanny och Alexander. Den oklippta versionen. 4-5 timmar tror jag. Den blir bara bättre för varje gång, det hade jag inte trott – men den är magnifik, vår käre Bergman är mästerlig, jag ser det nu. Han kunde verkligen berätta en berättelse, föra den framåt, binda ihop den med viktigt, väva…..Mitt över älven ligger Bergmansgården, där han härstammar ifrån.

Imorgon är det vintersolståndet, den riktiga midvintermarkeringen. Det känns. Hela naturen är stillad – och jag tror vi också ska göra det.

Bilden är tagen under luciahelgen, sent en eftermiddag.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, sv/v, Träd. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bara vara stilla nu…..

  1. Malin H skriver:

    Har också sett den långa versionen Fanny och Alexander – mästerlig och Ingmar Bergman har jag alltid gillat. Läst alla hans böcker… Och böcker om honom. Han var ett geni.

    Din bild är magnifik också!

    Ha det gott och kramar från ett kallt och snöigt Mullsjö!

    //Malin

  2. maria åkerblom skriver:

    Tack o tack Malin. Det är så himla gott att få dela sv/v trädsmak med någon ; )

    Har faktiskt inte läst en enda bok om eller av Ingmar Bergman, än. Men ska nu ta och leta upp dem. Att du läst alla!
    Blev glad att hans hem på Fårö ”räddades”. Det ska vara möjligt för fotografer att söka stipendium för vistelse mm där. Intressant va!

    Ha det nu så gott själv – kramar från ett mycket mycket kallt och snöigt Järvsö / Hälsingland

Kommentera

