Liten rundtur…

Jordkällaren

En liten rundtur på min lilla gård blir det idag. Det här är den fenomenala jordkällaren som håller kallt på sommaren och varmt på vintern; rotsaker supertrivs där och håller sig fräscha till våren. För några år sen var vi helt självförsörjande på grönsaker. Längtade så mycket efter blommor, en stor perennaträdgård, så det har varit det nu nåt år…. Bilden tagen igår

Emelies äppelträd "Alice"

Ett annat hörn av trädgården, där äppelträden står. Det här äppelträdet fick min dotter av sin mormor när hon fyllde två år. Nu är de båda vuxna, vackra, blommande och fruktgivande. Bilden tagen den 18 Dec

Häbbret

Till vänster gårdseken som ger välsignande skugga på somrarna, till höger ett äppelträd från mitten av 1800-talet; rådjuren tycker om äpplena. Och så det magnifika häbbret. Sädesförråd, men nu min sommarretreat. Bilden tagen i förrgår.

Sett från köksfönstret idag

Matar rådjuren med Renfor, men de tycker mycket om gulsparvarnas helhavre också. Det är ljuvligt att ha dem så nära. När kylan ger med sig ger de sig av inåt skogarna igen, har aldrig några problem med att de äter upp i trädgården.

Bild på huset finns i inlägget häromdagen, kan ses här.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Djur, Familj, Is och snö. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Liten rundtur…

  1. Mariell Dahlström skriver:

    Du har inga plander på att sälja?
    Jag ställer mig först i kö att köpa i så fall ;)
    Jag har bara sett din gård i bilder, men jag är förälskad i den!
    Hoppas att jag kan hitta en sådan gård någon gång att bo på och njuta av.

  2. maria åkerblom skriver:

    Nä inga säljplaner : )
    Det ÄR ett litet paradis.
    Ibland..ibland..kan det kännas övermäktigt med allt arbete med trädgård, gräsmattor, vårbruk, snöskottning osv. Men det är lätt att glömma bort när man bara njuter av platsen, årstiderna, utsikten – det omedelbart n ä r a till Jorden, naturen.
    Det ska bli spännande att få se vad det är för plats som väntar på dig. Känner din längtan….

  3. Mariell Dahlström skriver:

    Helt rätt att inte ha några säljplaner när man har en sådan fantastisk plats att bo på! Man kan ju inte sälja ett paradis… :)

    Det skall verkligen bli spännande att se vad som väntar mig:)
    Ja och den blir bara starkare ju mer jag ser av din! :)

Kommentera

