Tiddelipom

Igår snöade det här, också. Så här såg det ut i min skog när snöflingorna kom.

Så nu ska jag ut och skotta!

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Is och snö, Skog. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tiddelipom

  1. Mariell skriver:

    Nalle Phu:) Den mysiag lite dumma björnen som är så fantastiskt mysig:)
    Onskar jag kunde säga det om det här vädret. Att det är mysigt alltså…
    nu har det slutat snöa här, äntligen. Så nu är det ok, men när det snöade och hur mycket man än skottade så fanns det alltid mer att ta tag i. Det känndes lite hopplöst ett tag. Man hann inte mer än få fram bilen så var det dags att börja från början igen för att den inte åter skulle försvinna under det där vita som trillar ner i massor från himmelen.

    Min filosofi om snön är att, nu räcker det. Jag är nöjd så, den kan få försvinna. men jag vill inte ha slask… om det inte är snö och inte slask vad är det då? O, nästan vår. Vår i januari? Nej Tack! Så slutastsen är, snö välkommen att stanna ett tag till.

    Visst är det konstigt att vi människor aldrig är nöjda?

    ha en underbar helg!
    Mareill

  2. maria åkerblom skriver:

    Hej Mariell, håller helt och hållet med om snön. Och nu ska det komma mer : )) Jag gillar att åka skidor, längd, så jag ser fram emot en lååång vårvinter med mycket och långvarig skarsnö så man kan flyga fram över vidderna.
    Den här kylan har dock satt vedbudgeten helt ur spel…
    Ha en underbar helg själv Mariell!
    Maria

  3. Mats Andersson skriver:

    Hej.
    – den här bilden gillar jag skarpt. Roligt att även se dig på Darkrooms.

    /Mats

    • maria åkerblom skriver:

      Tack, och detsamma Mats, att se dig på Darkrooms : )
      Det känns väldigt hedrande och inspirerande att få vara med där!

      Kul, och intressant att du gillar den här bilden – börjar se ett mönster i bildskapandet, att när jag jobbar som mest omedvetet och fritt, så blir det de största och bästa överraskningarna. Sånt har man väl alltid hört och läst om, det är bara så roligt att få se det själv ; )
      Maria

Kommentera

