Mjuka mulen

I grannbyn står den här fina Nordsvensken och hälsar på alla som går förbi. Han står alltid så han kan se vad som händer på vägen. Det tycker han om – och han gillar väldigt mycket att bli klappad på sin lilla vita stjärn.

Bilderna tagna i förrgår, Vik.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Djur, Fotografi, Is och snö, sv/v, Vänner. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Mjuka mulen

  1. Ovanliga hästbilder, därför gillar jag dom. Den tredje lite mer.

    Tack förresten för kommentaren i min blogg, ska erkänna att jag upptäckte dig för några dagar sen och gillar dina bilder så därför återkommer jag nästan varje dag. Så det var lite kul att du hann först med kommentar :)

    Vänligen Jörgen

  2. Morgan K skriver:

    Jag gillar dessa bilderna och jag gillar hästmular, dom är så lena och mjuka. Hästar är smarta djur och dom glömmer aldrig. -Fina bilder!
    Morgan

    • maria åkerblom skriver:

      Hej Morgan! Tack, vad roligt att du också gillar hästar, och mular – finns det något mer…sensuellt/meditativt, än att klappa en mule, känna hästens andedräkt och bara vara stilla med en häst? Och precis, intelligenta. I min ungdom skötte jag om en häst, hon lärde mig finlir med ridteknik – jag kände verkligen hur hon lärde mig, hur hon iakttog och guidade. Underbart. Vi har nog mer att lära av dem : )
      Maria

      • Morgan K skriver:

        Vi har lärt oss mycket av djuren, tänk förr när man lät hästen först gå fram till vattnet. Om hästen drack kunde även människan dricka drack inte hästen var inte vattnet drickbart. Jag tror alla djuren kan lära oss något…
        Morgan

  3. maria åkerblom skriver:

    Såå rätt. Tror de bara väntar och väntar på att få förklara för oss… : )
    Maria

Kommentera

