Äkta skrap

Letade efter en bild i arkivet, och plötsligt såg jag den här!

Det är skrapmärken på en kontainer, industriområde i Ljusdal April -09. Nån mer som tycker att han liknar Cornelis?

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Rost. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Äkta skrap

  1. Malin H skriver:

    Det är aldrig fel att leta i sitt arkiv, plötsligt ligger bilden där bara. Jag går ofta i mitt arkiv och tittar (även det analoga arkivet), för det finns bilder som också kallas smygare. Dom som växer efterhand och som visar sig vara en rikigt bra bild. En bra bild är en bra bild!! Och din är bra!! Så det var ju bra att du hittade den i ditt arkiv. :)

    Jag har en liknande bild i mitt arkiv, vet inte om den ligger på hemsida. Jag kallar den för ärr… Får lägga ut den i bloggen kanske så får du se den.

    //M

  2. Malin H skriver:

    Och visst finns det likheter med Cornelis, absolut!

  3. maria åkerblom skriver:

    Malin! så gott att höra av dig, och förstå att du har energi att vara ute och skutta bland bloggarna – ett riktigt gott tecken. Tänker nu mycket på er, på dig, vet det!
    Och så måste jag verkligen säga att det är så himla kul att få respons på nån bild som inte är ‘natur’ också ;)
    Är alldeles överväldigad över allt som händer där, både med bilder och annat…men det är ändå ganska nytt för mig att vara ‘naturfotograf’, så det känns lite gött när du nu reagerade på en sån här ‘gammal goding’. Och att du såg Cornelis också, phu, ibland är jag rädd att dra iväg med min fantasi liiite för mycket. Tack Malin, du är ett stöd, en supermentor!
    Fascinerande det här med smygare.
    Nu väntar jag på ”Ärr”
    Kram
    M

  4. Ping: Ärr « MALIN HELLESØ

  5. Susanne skriver:

    Ett modernt konstverk! Det ser ut som det i mina ögon och jag gillar rost och avskavningar på metall – det ger det hela lite liv, färg och form… till och med i sv/v. Fint fångat! :o)

    • maria åkerblom skriver:

      Javisst är det fantastiskt att bland kontainrar eller annat sk ”skrot” hitta rena konstverken! Märkligt det här med ”slumpens kraft” – i allt skapande : ) Det blir ofta bra när man liksom låter det ske. Tack för din fina kommentar; ska in och titta hos dig också.

  6. Mariell skriver:

    Jag kan också hålla med oma tt det likna Cornelis:)
    En fin bil, håller också med om att det ser ut som ett modernt konstverk. :)
    Kram Mareill

Kommentera

