Blå timmen

Det var tänkt att det här skulle bli ett bildspel – men har fullständigt gått vilse i instruktionerna – och supportkommentaren är än mer förvirrande…så kära vänner, det bidde ett litet smakprov istället : )

Bilderna är skapade (tack för puff Mats Andersson ; ) en eftermiddag i skogen som finns nära mitt hem för någon dag sedan, bor nästan inne i skogen –  det har gett ett speciellt förhållande till just den här skogen, och till de väsen som finns där.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Konst, Poetiska bilder, Skog, Träd. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Blå timmen

  1. danielarvidsson skriver:

    Ojjj!!! Man kan inte vara borta från din blogg många dagar förrän den är fullproppad med spännande bilder. När det gäller förstoringar kommer jag att ”konsultera” PICTOFORM i Göteborg. Jag har gjort en bild av fjällbjörkar till min far hos Hans och Chia, som är supertrevliga, och den blev väldigt bra. Papperskvalité av högsta klass. Lite dyrare än Crimson men, men… jag gör väldigt sällan förstoringar.
    Vilket härligt kreativt rus du befinner dig i!!

    • maria åkerblom skriver:

      Tackar, kul att du tycker de är spännande : )
      Kollade in på Pictoform (åh vilka bilder, suck) men de verkar ha uppehåll med viss? verksamhet, men förstod inte om det gällde utskrifter med Epsonskrivaren också? Verkar väldigt intressant att konsultera dem, bra tips!
      Har du testat akvarellpapper till förstoringar någon gång, eller kanvas – till de här ”fotoakvarellerna”?
      Tänker pröva det framöver.

      Kreativt rus, ja…märks det ; ) Blev också tokfnattigt glad när jag märkte att det ”blev” egna, nya skapelser med ”fotoakvarell” tekniken. Har ju alltid velat måla, testat och grejat både med akvarell och olja, men…det flödade liksom aldrig igång, som nu. Och kamera, och foto har ju liksom varit en del av mitt liv länge, fast det tog tid innan bitarna föll på plats.

  2. Morgan K skriver:

    Ojdå, ja här snackar vi blå timmen absolut. En riktigt fin blandning du bjuder på tycker jag. Den översta bilden blir min favorit, den bjuder in till en stor och mäktig skog.
    Morgan

Kommentera

