Näver

Min ved är nästan slut, eldar huvudsakligen med ved – ett lass kommer förhoppningsvis om ett par dagar. Håller för fullt på att torka ved, den som legat utanför presenningen – det är fuktig ved överallt på tork här. Det visade sig att det fanns många fina mönster på den fuktiga veden. De här bilderna visar mitt ved-  och näver-galleri : )

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Träd, Ved. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Näver

  1. danielarvidsson skriver:

    Såå…fint och smart! Den svarta bakgrunden passar perfekt. Jag gillar när vardagsmotiven kan förvandlas till abstrakta och talande bilder. Här finns figurer, berg, ögon, floddeltan etc. Bilder som sätter igång min fantasi. Det finns också en annan dimension – att dessa figurer snart skall eldas upp… (Du har väl sett Stina Deurells bilder på Lunds domkyrka? Hon har iallafall en fantastisk blick att kunna förvandla vardagen till intressanta bilder!)

    Ha en fin dag!

  2. maria åkerblom skriver:

    Ja livet blir väldigt rikt när man låter sig se de små nära sakerna : ) Och det är som att de börjar stå på kö att bli sedda när man börjar titta…väldigt roligt helt enkelt.

    O ja, Stina Deurell! Är ofta inne och tittar på hennes blogg, men just domkyrkobilderna tror jag att jag missat – ska dit och kolla!

    Ha det så fint själv på alla sätt!

Kommentera

