Nära himlen

Tillbaka från Fjällturen. Den här bilden är från igår då jag tog mig upp en bit på fjället ovanför Skarvruet där vi bodde. Det ligger mellan Funäsdalen och Tänndalen. Mer sol än så här blev det inte – men rätt mycket storm – men…jag fick se mina älskade Fjäll. Och njuta av en nybyggd stuga med soffor, bastu och braskamin :) Tack Sussa och Mats!

Fjällbjörk från fjället, igår, Skarvruet.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Himlen, Is och snö, Landskap, Träd. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nära himlen

  1. Mariell skriver:

    Jag gillar en sista bilden på fjällbjörken. Den ser ut som en härjad, vindpinad gammal man som har mycket livserfarenhet att berätt om.
    Det gör den oerhört spännande:)

    Kul att höra att du haft det bra.
    Kram Mariell

  2. maria åkerblom skriver:

    Ja de var så fina, mycket karaktär; individer varenda fjällbjörk. Och det var så suggestivt när det blåste i skägglaven; den vajade som plymer.

    Precis, de har nåt att berätta!
    Vad underbart att du kan känna det genom bilden – det är ju ditåt jag önskar komma :) Tack Mariell.

    Kram, Maria

Kommentera

