Vårdagjämning

Vårdagjämning.

Lika mörkt, lika ljust, på hela vår Jord. Bara idag, mycket mycket speciell stund.  Det här är en stund jag hade med alarna i förrgår – kanalen vid Vikarvågen, Sanna.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Fotografi, Is och snö, Jorden, Träd. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vårdagjämning

  1. Mariell skriver:

    Jag gillar bilderna med träden som kramas, första och femte.
    När jag såg den första så tänkte jag birekt, bästa vänner. och när jag såg den femte så tänkte jag på en av mina bästa vänner och kännde att första och femte bilden kunde symbolisera våran vänskap ganska bra. Väldigt tighta, men glider ifrån varan iblnad, men hittar alltid tillbaka. Och även i dem stunder då vi är på väg ifrån varandra så vakar vi över varandra och beskyddar varandra. Vi kan nog inte delas på, inte på riktigt. även tiden skulle gå, långt och fort så skulle det alltid finnas ett band som höll oss samman.
    så man kan nog få inte andra bilden också, den skulle nog symbolisera när vi är på väg ifrn varnadra och sedan femte bilden som visar at vi alltid håller av varandra…

    Du har visat vår vänskap i bilder, tack. Det öppnade mitt sinne till våran vänskap litegran:)
    Att dessa tankar kom helt spontant när jag såg bilderna måste ju betyda något:)

    Jag tror säkert att du hade mig och Emelie i tankarna när du gjorde bilderna;)

    Kram

    • maria åkerblom skriver:

      Vilken underbar berättelse mina bilder fick vara med om! Och att de kunde ”öppna ditt sinne till eran vänskap” – oooj, känns stort.

      Det är så viktigt med vänskap, en nära vän, något som kan tåla separation och ändå kunna finnas kvar och kunna gå vidare – en livets gåva. Är tacksam att veta att du har en sån vän :)

      Träden hälsar och håller med.

      Kram

      • Mariell skriver:

        Det är så roligt att titta på dina bilder, för det är så ofta som jag kan se mig själv och sätta mig in i dina bilder:)

        Ja, vänskap är bland det viktigaste vi har. Och som sagt vänskap som består även om livet förändras…

        Kram

  2. danielarvidsson skriver:

    Jag gillar allihopa! Framförallt 1:an, 3:an och den nedersta. Härliga vinterkänsla och intressanta utsnitt. I den översta bilden ser jag kvinnoben men en sådan bildbetraktelse säger förstås mer om mig än om bilden.

    Lycka till med utställningarna!!

    • maria åkerblom skriver:

      Tack Daniel! Och jag får gratulera till 1:a pris hos Terje! Fiin bild, gillar dina vilda dubbelexpos :)

      Väntar bilderna från Pictoform vilken dag som helst nu….

Kommentera

