Vårflod

Min hund Nova får äntligen bada igen :) Det är hennes passion. Hon stod länge länge så här och bara njöt. Vårfloden är hög i Ljusnan just nu.

Bilden tagen i fredags. Dagen innan fyllde hon sex år.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Hundar, Vatten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vårflod

  1. Malin H skriver:

    Men oj, är det en borzoi?? Jag har ägt en borzoi vid namn Pasi i början på 90-talet. Dom är så vackra!!

    //M

  2. maria åkerblom skriver:

    Aha, gillar vinthundar du också ;) vad roligt! Det är ju att ha ständig tillgång till skönhet – och vänlighet, mildhet och lite bus – och sällskap i skogen. Och nån som ser till att man kommer ut.

    Förut har jag haft en underbar Skotsk hjorthund, Viktor – och för längesen en frihetsälskande Afghan, Fina.

    Saknar du inte att ha hund nu?

    Å så har jag två väldigt vackra Thai-katter (ursprunglig siames). Dom du!

    /Maria

  3. Susanne skriver:

    Åhå, jag vill allt se bilder på de vackra Thai-katterna! Älskar mina egna missar, men också andras! :) Tänkte också fråga om det var en Borzoi – har aldrig mött en sån, men däremot både Afghan och Rysk vinthund. Oerhört vackra och stilfulla hundar! Irländsk varghund har jag träffat på också – och han var så mild och snäll.

    • maria åkerblom skriver:

      Ska försöka ordna fram lite bilder på thaisarna. Kul att få visa. Jag njuter dagligen, men roligt att få dela. Det är en fantastisk historia kring dem också.

      Borzoi och Rysk vinthund är samma sak. Vinthundar är mycket speciella – kan nog inte vara utan en – och så är de skönheten inkarnerad, de är rörelsens poesi.

      Mildhet – är verkligen något som finns hos många vinthundar.

Kommentera

