Undran

Det är så att jag bara måste måste måste göra ren sensorn på kameran. Min fotohandlare har gjort det tre gånger utan större resultat, och nu har jag köpt ett kit för 800:- för att göra det själv – men känner mig väldig osäker på det här….bad min fotohandlare att göra det med kitet, man han vägrade.

Så min undran är, har någon av er erfarenhet av att göra det själva? Är det bara att sätta igång enl bruksanvisningen? Har någon ett gott råd?

Bilden på tulpanen från häromkvällen, från min trädgård.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Blommor, Fotografi, Poetiska bilder, Växter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Undran

  1. danielarvidsson skriver:

    Jag har aldrig gjort det själv men har hört att smutsen kan hamna ute i hörnen av sensorn…

    • maria åkerblom skriver:

      Skulle ändå till Stockholm, fick höra av dem på Nikon att jag hade haft rätt till gratis rengöring i tre år på kameran. Det tycker jag faktiskt min fotohandlare hade kunnat säga/påminna mig om …bu och fy!
      På sju minuter var det kirrat hos Nikon. Återstår att se om det hade effekt.

Kommentera

