La mer

Havet. Och min dotter Emelie. Hon älskar havet, behöver jag säga det ;)  Det här är från i somras en dag i Frankrike, i Hendaye som vi stannande till i på väg till San Sebastian. Havet är Atlanten.

Den här bilden vann Månadens bild, Ljusdals Fotoklubb, temat var ”Semester”.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Dans och Rörelse, Familj, Fotografi, Vatten. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till La mer

  1. Tobias skriver:

    Ser riktigt skönt ut!

  2. Morgan K skriver:

    Helt klart en bild som ska ha en utmärkelse på det temat, för den här är riktigt ljuvlig. En vacker lycklig kvinna som ser ut mot det hon älskar…-det stora blå.
    Morgan

    • maria åkerblom skriver:

      Tack Morgan! Vad roligt att du tycker så :) I lördags blev den publicerad I Ljusdalsposten också, för att den vann klubbtävlingen. Alltid uppmuntrande när en bild kan sprida glädje.
      Och ja, visst har jag en vacker dotter. Tack.

  3. Havet är bara bäst. Jag tillbringade denna torsdag med att vara 145 minuter under ytan i Gullmarsfjorden :)

    • maria åkerblom skriver:

      ! Oj! kan man det? Ens med dykarutrustning? Har du en egen liten ubåt?
      Men vilken upplevelse det måste ha varit! Så länge; att verkligen ‘komma samman’ med havet så.
      Tog du bilder?

  4. Daniel skriver:

    La mer, så brukar jag faktiskt viska till mig själv när jag fotograferar vid havet. Benämningen stämmer bättre in än ”havet”… Skönjer leendet fast ändå inte. Koboltblått. Det borde skrivas mer poesi om La mer…

Kommentera

