Den Kloka Kärleken

Inser att jag fatalt, komplett och fullständigt misslyckats med mina nära relationer, till män, mest. Trots en hyllmeter böcker i ämnet. Lyckades sticka huvudet i sanden än en gång. Lärdomar från hyllmetern icke existerande, utom i någon hjärnvindling.

I somras rensade jag hårt, brutalt i bokhyllan. Många kassar gick till antikvaristen, vars ögon glänste…”vilka böcker!” I den vevan la jag undan ett par i ‘relationsgenren’….det var bara nåt som fick mig till det. Igår var jag helt torrlagd på läsbart, så till slut tog jag en av de ‘räddade’ böckerna.  Tack tack min stjärna och Bokängel!

Börjar nu om från början, anhåller om att få börja skolan igen, 1:a klass. Drömmen vore en personlig assistent också. Min ABC-bok heter nu ”Den kloka Kärleken” av Gay och Kathlyn Hendricks. Hade inte läst den! Det är säkert därför det inte funkat ;)

Bilden från förra helgen, en långtur upp på Sannaåsen, Järvsö.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Drömmar, Fotografi, Människor, Skog, Träd och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den Kloka Kärleken

  1. Morgan K skriver:

    Kärlek är inte lätt och jag tror inte att man kommer förstå sig på den riktigt heller. Däremot blev jag lite förälskad i din bild, det är precis den typ av bilder jag gillar. -Perfekt!
    Morgan

  2. maria åkerblom skriver:

    Morgan…du får mig att le :) Härligt!
    Tack att du sprider lite solstrålar.
    Kul att du gillar skogsbilden. Vi har så fantastiska skogar i detta land! Du är en av dem som ser det.

    Maria

Kommentera

