Brudbröllop

Håller på och donar inne, barnen är ute, som vanligt, nånstans i närheten. I förbifarten tittar jag ut genom fönstet – ser tre älvor komma ut från häbbret och går mot huset – det är en helt sagolik syn. Tack o lov har jag sen flera år i ryggmärgen att kameran sak finnas i närheten, grabbar den och störtar ut – hinner få ett par bilder! . Min lycka.

De är på väg till furstukvisten på huset där en annan flicka som är ‘präst’ väntar. Bröllopet kan börja. Brudbröllopet.

Året är 1990 och flickorna heter Emily, Kristin och Brita. Och Karin som är präst förstås. Platsen är Sanna, Järvsö.

Om maria åkerblom

Fotograf mm
Det här inlägget postades i Analogt, Barn, Fantasi, Fotografi, Poetiska bilder, Sanna Barn, sv/v och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Brudbröllop

  1. Malin Hellesø skriver:

    Jag glömmer inte dom här bilderna…
    Fantastiska bilder och vilken känsla!
    Roligt att du visar dom här i bloggen nu.

    Bilder i Sune Jonsson-klass!! Men det har jag sagt förut :)

    Kram!
    //M

  2. maria åkerblom skriver:

    En sån ära att du också Ser…och känner och gläds med mig.
    Ja nu ville de komma ut – trots att skannern inte är en höjdare, men lägger väl ut dem igen när jag skannat på ett nytt sätt :)

    Att bli nämnd i samband med Sune Jonsson….har inte ord….

    KRAM Malin. Allt gott till dig.

    /Maria

Kommentera

